Jedu vlakem.

Vedle mě už Jenn usnula a já koukala na krajinu za oknem. S úsměvem vzpomínám na prázdniny. Dny volna, kdy jsem si prakticky mohla dělat co chci. Dny, kdy mi praskla struna na houslích, když jsem po ní agresivně máchala smyčcem a dny, kdy jsem se zase podívala domů.

Aoife mi moc chyběla. Ona je ta třetina chodícího Irska, který byl můj ocásek odnepaměti. Hrála krásně na piáno. Přestala. Nebavilo jí to.

Také jsem stihla přepadnout Arta. Pozvala jsem ho na dlouho slíbenou zmrzku. Jestli byl rád, že jsem ho vytáhla? Netuším.

Ty dny jsem nechala za sebou a šla jsem dál do dalšího školního roku. Už třetího. Neběží to nějak rychle, dialann? Jako bych ty ročníky jenom prolítla a nezanechala za sebou žádnou stopu. Bude to škoda.

Zrovna, když jsem nad tímhle vším nějak tak rozjímala, tak se otevřely dveře do kupé. Otevřela je nějaká velice mile vypadající paní, co začala nabízet sladkosti. S úsměvem jsem odmítla a vrátila se ke svému výhledu z okna, který byl nějakým způsobem atraktivnější, než zbytek kupé. Dveře se otevřely podruhé. Už jsem si chystala svůj unavený výraz s tím, že budu předstírat raději spánek. Přesně tak profesionálně, jako Jenn. Ale místo kohokoliv jiného stál na prahu Art. A prefektský odznak se mu na hrudi přímo leskl. Bylo mi jasné, že ho dostane on, a tak se určitě přišel patřičně pochlubit s tím, že jsem mu to popřála. Zajímal by mě zbytek armády prefektů, kterým se budu muset po večerce vyhýbat.
Usadila jsem se zpět na své místo a nechala Jenninu hlavu, aby mi sklouzla na rameno. Ušklíbla jsem se nad tím, že se to děje každý odjezd.

Rozřazování do kolejí trval dlouho, jako každý rok. Stejně to polovina prváků tady nevydrží… Ani žádný ultra proslov nebyl. Prostě nám přidali další členy a hurá na jídlo.

Šla jsem za naší skupinkou do schodů a hlídala, aby žádný nováček nevybočil. Naštěstí se možná trefili všichni do pravé koleje, když se ukázala jejich inteligence nevybočovat ze stáda modrých. Následoval kratší instruktážní proslov v koleji, kdy jsem stejně uprostřed toho všeho šla položit hlavu na polštář své velice oblíbené postele.